سالمند کیست و خانه سالمندان کجاست؟

سالمند کیست و خانه سالمندان کجاست؟
دسته بندی : آسایشگاه
بدون دیدگاه

سالمند کیست؟

سازمان بهداشت جهانی، سن 60 سال و بالاتر را سالمند معرفی کرده است. اما سالمندی صرفا با توجه به سن تعریف نمی شود، بلکه با وضعیت توانمندی، استقلال، فعالیت های اجتماعی، امید به زندگی شناخته می شود. سالمند در فرهنگ عامه، کسی است که نیاز به مراقبت و همراهی بیشتری دارد.

چه باید کرد؟ راه حل چیست؟

تنها راه حل، شناسایی به موقع روحیات، سپس تغییر روش و سبک زندگی و تبدیل شدن به سالمندی موفق، فعال و کارآمد و دارای منزلت است. هدف، خلق سالمند توانمند است.

خانه سالمندان کجاست؟

مکانی است که از افرادی که نیاز به مراقبت و همراهی بیشتری دارند، نگهداری می شود. این خانه،  محلی مناسب برای سالمندان از دو بعد جسمی و روانی می باشد. همچنین این مرکز از انواع خدمات پزشکی، رفاهی، توانبخشی و دیگر موارد برخوردار است.

با بالا رفتن سن، حساسیت افراد سالمند نسبت به مسائل بیشتر می شود. به همین دلیل چگونگی رفتار با آنها در این گونه مواقع امری بسیار مهم است. از طرفی در این دوران، چکاپ ها و آزمایش های پزشکی هم باید به صورت مداوم و مرتب انجام شود. بنابراین در صورتی که افراد به دلیل مشغله و دغدغه های شخصی خود نتوانند از سالمند خود مراقبت کنند، باید به فکر مکانی امن برای آنها باشند.

خانه سالمندان مکانی است که با ارائه خدمات زیر از سالمندان مراقبت می کند :

✔ مراقبت‌های پزشکی از سالمندان

✔ تغذیه مناسب با توجه به رژیم غذایی فرد سالمند

✔ فراهم کردن فضای مناسب مطابق با استانداردهای خانه سالمندان

✔ فعالیت‌های جسمی و ذهنی در راستای پیشگیری از بروز بیماری

✔ کنترل بیماری افراد سالمند

یکی از مهم ترین مسائلی که باید در انتخاب آسایشگاهها مدنظر قرار داد، تداوم ارتباط سالمندان با جامعه و خانواده شان می باشد. چرا که سلامت روح و روان سالمندان در گرو ارتباطات اجتماعی آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.